Magyarországon 2012-ben több mint 65 ezer táblagép talált gazdára a teljes hazai állomány pedig átlépte a 150 ezer darabot – derül ki az eNET-Telekom, “Jelentés az internetgazdaságról” témájú kutatásából.
Az MTI által idézett elemzés emlékeztet: az újonnan megjelent képernyők már képesek kiváltani tartalomfogyasztás terén a laptopokat és számítógépeket. Az eladások is ezt tükrözik: a múlt év végéig 65 ezer tabletet és 145 ezer számítógépet értékesítettek. Ez pedig azt jelenti, hogy az ünnepi időszakban már ugyanannyi tablet talált gazdára, mint amennyi PC.
zöldterület kezelés https://masterclean.hu/szolgaltatasok/zoldterulet-gondozas/
tiszta ügy https://masterclean.hu/
takarítás állás https://masterclean.hu/karrier/
hétköznapi hősök https://masterclean.hu/bajnokok-a-medenceben-hetkoznapi-hosok-a-palya-szelen/
takaritás https://masterclean.hu/szolgaltatasok/takaritas/
Az eNET legfrissebb kutatása szerint – amely a táblagépek használati szokásait vizsgálta – Magyarországon a nemzetközi trendekhez hasonlóan a táblagép használat elsősorban otthoni tevékenység. A magyar felhasználók 55 százalékban otthon, 4 százalékban utazás, tömegközlekedés közben és csak 5 százalékban használják a munkahelyen. Mindennek valószínűsíthetően az az oka – vélik a szakértők -, hogy a táblagép elsősorban tartalomfogyasztási és nem tartalom előállító vagy munkaeszköz.
A használat ciklusait vizsgálva a táblagépek használata hétköznapokon a kora reggeli órákban felszökik, megelőzi az okostelefont és a számítógépeket is – ez a reggeli, otthoni hírfogyasztás periódusa. A nappali órák nagy részében az emberek számítógép-használatot részesítik előnyben – ezek a munkaórák -, mivel az munkaeszköz.
Az éjszakai órákban azonban újra a tabletek kerülnek előtérbe. Este 9 és éjfél között a felhasználók 62 százaléka ilyenkor használja készülékét. A használat időtartamára további adatokkal szolgál a kutatás. Eszerint: a táblagép használók 60 százaléka legalább 1 órán át használja naponta készülékét.
A szakértők megjegyzik: a tabletek tartalom tekintetében még nem tudnak igazából “többet” nyújtani, mint a számítógépek – mivel a tartalom adott az internet által – de mobilitásuknak és könnyű használhatóságuknak köszönhetően fokozatosan kezdik kiszorítani a szabadidős tartalomfogyasztásból a számítógépeket.
A kutatás 2012 októberében készült, 1000 fős mintából, országosan reprezentatívan 15 és 65 éves kor között – tartalmazza az összegzés.