Az internetet ma már megszámolhatatlan eszköz segítségével elérhetjük. Hagyományos PC, notebook, tablet, okostelefon, okostévé, az autók kijelzői és akkor még a magunkon viselhető eszközökről (karpánt) és az otthoni, úgynevezett IoT (Internet of Things, tárgyak internete) eszközökről még nem beszélünk egyelőre, de legyen ebből is egy példa, az okoshűtő. Ma természetes, hogy gyerekeinknek akár már általános iskolában is szükségük van egy számítógépre ahhoz, hogy tanuljanak. Már a házi feladatukat sem tudják megcsinálni internet és számítógép nélkül. Ezt lehet kritizálni, jónak vagy épp rossznak tartani, de megváltoztathatatlan tény. A technológiai fejlődés elérte az iskolákat is. A tanulók a világ legnagyobb könyvtárát használják a tanuláshoz: az internetet.
Notebook vagy tablet? A választás nem olyan egyszerű, mint ahogy az elős látásra tűnik, de cikkünkkel segítünk megtalálni a legjobb választ.
Nem csak tanulni lehet a notebook vagy tablet segítségével
A legtöbben persze nem tanulásra – vagyis nem közvetlenül – használjuk a számítógépünket és az internetet. Természetesen egy jó TV sorozatból is lehet tanulni ezt-azt, csak oda kell figyelni rá. Ezzel bele is vágtunk a közepébe: filmeket, sorozatokat nézünk a számítógépünkön. Vagy a tabletünkön. Vagy az okostévén. Van, aki a telefonján is, pedig annak elég kicsi a kijelzője, legyen bármekkora phablet. Ebédszünetben megnézni egy részt a kedvenc sorozatunkból a telefonon? Miért ne?
Munkához is használhatjuk a notebook vagy tablet eszközeinket
Gondoljuk át, hogy ez mit jelent. Mit jelent a munka? Egyformán dolgozunk?
Egy autószerelő barátom interneten olvas utána egy-egy furcsa hibának és az alkatrészek cikkszámait keresi meg egy webes áruházban.
Az asztalos ismerősöm tízperncenként ellenőrzi a tervrajzba írt méreteket az épp készülő munkáinál.
A bankban dolgozó barátom az ügyfelek összes adatát beírja egy bonyolult banki nyilvántartó rendszerbe, amiből később előkeresheti őket. Egész nap kattintgat, egyes gombokat a banki felületen már szembecsukva is eltalál az egérrel.
Az építészmérnök barátom viszont egész nap két hatalmas monitor előtt ül és az egeret markolva alakítja a játszótereket, amiken a gyerekeink játszani fognak pár év múlva.
Ők mind hasonló számítógépeket használnak. Hagyományos PC, billentyűzettel, egérrel, monitorral. Azonban igazából egyiküknek sem jó az eszköz, arra, amire használják.
Különböző feladatokra céleszközök
Az autószerelőnek egy folyadék, kosz és olaj álló tablet kellene, amit zsíros ujjal is használhat, viheti magával az autó alá vagy ahol szükség van rá.
Az asztalosnak elég lenne egy monitor, vagy asztalba épített képernyő, ami védve van por ellen. Hiszen órákon át csak rá-, ránéz a képernyőre.
A bankba egy asztalba épített vagy asztalra tehető képernyő kellene, hogy ne legyen az ügyintéző és az ügyfele között egy monitor, egymás szemébe nézhessenek. Az ügyintézők a legtöbbször csak egy-két számot írnak le vagy egy név kezdőbetűit. Erre elég lenne nekik egy képernyőn megjelenő gombsor, felesleges az egér és a billentyűzet. Egy nagy méretű tablet elegendő.
A tervező még nagyobb monitort szeretne és egy interaktív táblát vagy okostollat. Az egér kicsit béna ahhoz a finom munkához, amit ő csinál.
90% szórakozás
Természetesen nem tudjuk, hogy a munka és tanulás mellett mennyit használjuk pontosan a kütyüinket szórakozásra. Azonban az okostelefonokat, tableteket, notebookokat, okostévéket mind egy kalap alá vesszük és egységesen számítógépként gondolunk rájuk, amin szórakoztató tartalmakat fogyaszthatunk.
A filmek, könyvek, újságcikkek és ismerőseink facebook postjai, azaz bármi lehet szórakoztató tartalom. Mennyivel kényelmesebb a kedvenc online újságunk cikkeit vagy a facebookon terjedő vicces videokat egy tableten megnézni, szemben egy notebookkal! A notebook ehhez feleslegesen nehéz, nagy méretű és bonyolult.